Sık Sorulan Sorular

Başlıklara tıklayarak detayları görebilirsiniz.

Sık Sorulan Sorular

Beyanname yazma sırasında Alıcı veya Gönderici girildikten sonra Bağlantı – Alıcılar veya Göndericiler üzerine tıklayarak diğer firmaların girişini yapabilirsiniz.


Kalem listesi ekranından veri çekebilirsiniz.


Saat 15:30’dan sonra programa girdiğinizde kur alabilmek için aşağıdaki işlemleri yapmanız gerekmektedir.

Kur Giriş Butonuna tıklayınız.

Giriş Butonuna tıklayınız.

Bitiş Tarihi alanının sağ tarafında yer alan TCMB butonuna tıklayınız.

Kurlar ekranda listelendikten sonra ONAY butonuna tıklayınız.


Ön İhracat Modülünü almanız durumunda

Fatura girişi yapılabilir ve ATR, Eur1, Menşe, FormA belgelerinin dökümünü alabilir. Tek tuş ile Beyannameye aktarım yapabilirsiniz.


Beyanname seçimi yapıldıktan sonra Döküm butonuna tıklayınız.

Gelen ekranda öncelikle döküm alınacak yazıcıyı seçiniz

Üst ve Sol ayarlar için mm (milimetre) olarak giriş yapınız. (1 cm = 10 mm)

Döküm ekranından çıkınız. Tekrar giriş yaptığınızda ayarlar sabit olarak ekranda kalacaktır.


Fatura, Dekont, Firma Cari ve Genel Cari işlemlerini yapabilirsiniz.


DENİTH, DENİHR, TIRİTH, TIRİHR ve Diğer Tüm Rejimler Mevcuttur.


Turk Trust, E Güven ve E Tuğra marka E İmza kartınızın web sunucusunda yaşadığı sorun nedeniyle hata alınmaktadır. (Hata tüm e imza firmalarına ait değildir.)
(Örn: sadece bir E İmza firmasında hata alınabilir. Diğer E İmza firmalarında hata vermeyebilir.)
(5 dk ara ile dosyalarınızı gönderebilirsiniz.)

Ödeme Adresi linki istanbul.ebirlik.net veya ankara.ebirlik.net kullanabilirsiniz.

Gönderme Adresi linki ftpistanbul.ebirlik.net veya ftpankara.ebirlik.net kullanabilirsiniz.


Güncelleme butonu sadece gönderdiğiniz dosyaların sıralamasını en son gönderilen en üstte göstermeye yaramaktadır. (Cevap Kontrol butonu gibi çalışmamaktadır.)


Tekrar gönderme işlemi yanlıştır. (EDI sisteminden kalma bir alışkanlıktır.)
Örn: I16-1 no’ lu dosyayı gönderdiğimizde guid (karmaşık rakamlardan oluşan) numarası almaktadır. I16-1 no’ lu dosyayı gelmediği için tekrar gönderdiğinizde aynı guid numarasını almaktasınız.
(Dosyalarınızı sadece bir kere gönderin. Hata verirse Örn: Konşimento no hatalı, İmalatçı blokeli, vb. hata aldıktan sonra tekrar gönderebilirsiniz.)

Tarife veya Tescil amaçlı gönderim yapıldıktan sonra 30 dk içinde sistem yanıt vermek zorundadır. Tarife gönderiminde 30 dk sonra yanıt gelmez ise tekrar gönderim yapılabilir.
Tescil gönderiminde 30 dk sonra yanıt gelmez ise Tescil olup olmadığı Düzen – Sorgulama ekranından kontrol edilmesi gerekmektedir.

E imza butonuna tıklayarak.
Tarife veya Tescil tıklayıp GÖNDER butonuna bastığınızda
Alt alanda Dosya Gönderiliyor ve arkasından Cevap Bekleniyor yazısı gelmektedir. Örn:  “I16-2357_9170 Cevabı geliyor” yazısı alanında arka plan yeşil olmaktadır.
(“I16-2357[KONTROL] Cevap Geldi” gibi algılanıp ana ekranda Web Hata kontrol edilerek kalemlerden soruların cevaplama kısmına geçilmektedir. bu işlem yanlıştır.)
Mutlaka “I16-2357[KONTROL] Cevap Geldi” yazısını kontrol ediniz. veya Güncelle butonuna bir kere tıklayarak “Durum” kısmının dolu (NORMAL veya SORUNLU) olduğunu kontrol ediniz.

Bağlantı – Kalem – Ekler – Vergi ve Belge Bilgileri alanında girilen belge numarasında V/Y ve S kullanılabilmektedir.
(birden fazla karakter veya boşluk bırakmadığınızı kontrol ediniz.)


Ana Ekrandaki konteyner seçimini tıklayınız.


Bağlantı – Kalem – Ekler – Vergi ve Belge Bilgileri alanında aynı kodla girilmiş olan belgeleri kontrol ediniz.


  • Beyannameyi tekrar Tarife amaçlı gönderiniz.

Gelen cevapta “Web Hata’da” Hata yok ise Bağlantı – Kalem -Mesajlar butonuna tıklayınız. (Tüm Kalemler)

Sorular cevaplandıktan sonra Tescil amaçlı gönderim yapabilirsiniz.

  • Ana ekranda Konteyner seçimi yapılıp Kalem ekranında konteyner bilgileri girilmemiş ise hata alınmaktadır.
    (Örn: 5 kalemli bir beyannamede 3. kalemde girilmemiş ise)

29. Giriş / Çıkış Gümrüğüne göre tekrar kontrol ediniz.

Örn: 29. Alan: 341200 – Erenköy Güm. Müd. ise Sın. Taşıma Şeklinde 30 ve 31 dışında seçim yapılamaz.

Örn: 29. Alan: 340300 – AHL Güm. Müd. ise Sın. Taşıma Şeklinde 40 dışında seçim yapılamaz.


F1 = Arama (Bulunduğunuz alanda F1 tuşuna tıkladığınızda gerekli arama ekranı gelmektedir.)

F3 = Yeni Kayıt (İşlem – Yeni Kayıt)

F4 = Düzeltme (İşlem – Düzelt)

F5 = Yenileme

F6 = Tasdik (Bağlantı – Tasdik)

F7 = Tcgb No Düzelt ve Vergi ve Belge Bilgileri (Ana Ekranda iken TCGB No Düzelt) – (Kalem ekranında iken Bağlantı – Kalem – Ekler – Vergi ve Belge Bilgileri)

F8 = Kalem Listesi

F9 = Onay

F10 = Özet Beyan

F11 = Kalem ve Kalem Listesi (Bağlantı – Kalem) – (Bağlantı – Kalem – İşlem – Kalem Listesi)

Ctrl + A = Açmalar (Bağlantı – Kalem – Ekler – TCGB Açmalar)

Ctrl + B = Birlik ve Tamamlayıcı Bilgi (E Birlik Programı) – (Bağlantı – Kalem – Ekler – Tamamlayıcı Bilgi)

Ctrl + D = Döküm

Ctrl + E = DIIB Takip

Ctrl + H = Antrepo Düşüm

Ctrl + I = İmalatçılar (Bağlantı – Kalem – İmalatçılar)

Ctrl + K = Firma Tanımlama

Ctrl + M = Mesajlar

Ctrl + O = Ön İhracat (Modül)

Ctrl + P = E Birlik No Düzenleme

Ctrl + R = Rejim Değiştir


Güncel hazırlandıktan sonra Mail ile bilgi verilmektedir. (Mail adresinizi iletmeniz durumunda sonraki güncellemelerde mail gönderilecektir. )


TESCİL SORGULAMA (E İmza)

E imza’dan göndermiş olduğunuz Tescil dosyasının cevabı gelmediği durumda aşağıdaki işlemleri yapabilirsiniz.

E imza butonuna tıklayınız.
Düzen – Sorgulama Butonuna tıklayınız.
Tescil Sorgulama

3 – Sorgulama butonuna tıklayınız.
Tescil Sorgulama

4 – Durum = 1, Tip =2 ise fare “mouse” ile satır üzerine bir kere tıklayıp. Sağ tuş tıklayınız.
Tescil Sorgulama

5- Açılır listeden “Sonuç Göster XML” tıklayınız.
Tescil Sorgulama

6- Tescil Tarihi ve Beyanname No ekranda görünüyorsa (7- “Sonuç Aktar XML” butonuna tıklayınız.)
(Hata mesajı görünüyorsa diğer satır üzerinde “Sonuç Göster XML” tıklayınız.)
Tescil Sorgulama

7- Satır üzerinde sağ tuş tıklayıp “Sonucu Aktar XML” tıklayınız.
Sorgulama ekranını kapatınız.
Tescil Sorgulama

8 – E imza ekranında Satır açıldığı göreceksiniz ve cevabın gelmesini bekleyiniz.
9- Durum Kısmının boş olmaması gerekiyor.
10- “[TESCİL] Cevap Geldi” Bilgi mesajından sonra TESCİL gelmiştir.
Tescil Sorgulama


E İMZA SERİ NO TANITMA


1- GÜMRÜK WEB SAYFASINA GİRİŞ – ŞİFRE DEĞİŞTİRME
2- E İMZA SERİ NO BULMA
2.1- TÜRKTRUST (PALMA)
2.2- E GÜVEN, E TUĞRA (İNTERNET EXPLORER)
3- E İMZA PROGRAMINDA ŞİFRE DEĞİŞTİRME
4- ÖZEL SORU ve CEVAP DEĞİŞTİRME

1- GÜMRÜK WEB SAYFASINA GİRİŞ

Bilge Şifre İşlemleri – Şifre Değiştirme linkine tıklayınız.
“Şifre Değiştirme” tıklayıp. “Devam” butonuna tıklayınız.

Tc Kimlik No ve Gümrükte Kullandığınız 8 haneli şifrenizi giriniz. “Devam” butonuna tıklayınız.

Anne Kızlık Soyadı, Email, Gsm No, Tel No bilgilerini doldurup. “Devam” butonuna tıklayınız.

Şifrenizi değiştirirseniz. (Bknz: 3- E imza Programı şifre değiştirme)
Özel soru ve Cevap bilgilerini doldurduktan sonra mutlaka not alınız.
Özel Cevap Hatalı uyarısı alırsanız. (Bknz: 4- Özel soru cevap değiştirme)
E imza Seri No Bulma (Bknz: 2.1- TÜRKTRUST (PALMA)  (Bknz: 2.2- E GÜVEN veya E TUĞRA (İNTERNET EXPLORER)

“Ana Ekran” butonuna tıklayınız.

E İMZA SERİ NO BULMA
2.1- TÜRKTRUST (PALMA)
Bilgisayarınızın Masa üstünde yer alan Palma ikonuna çift tıklayınız.
Uyarı Mesajına “HAYIR” tıklayınız.

Uyarı Mesajına “TAMAM” tıklayınız.

“Lütfen Kart Okuyucu Seçiniz :” (Listeden gerekli seçimi yapınız.)
Kart Bilgileri butonuna tıklayınız.

“Seçili Kart Okuyucu” başında yer alan artı butonuna tıklayınız.

“ACS ACR…” başında yer alan artı butonuna tıklayınız.
“Sertifika” üzerine tıklayınız.
“Sertifika Göster” butonuna tıklayınız.

Ayrıntılar –

Seri No –

Mouse (Fare) sol butonuna basılı tutarak alandaki numaraları seçiniz – (Başında ve Sonunda boşluk bırakmayınız.)
Klavyeden “Ctrl+C” ile kopyalayınız.
E imza seri no alanına tıklayıp.
Klavyeden “Ctrl + V” ile yapıştırınız.

2.2- E GÜVEN, E TUĞRA (İNTERNET EXPLORER)
İnternet Explorer butonuna çift tıklayınız.

Ayarlar – İnternet Seçeneklerine tıklayınız. (Ayarlar butonunu göremiyorsanız bir sonraki adıma bakınız.)

Klavyeden “Alt” tuşuna bir kere tıklayınız.
Açılan menüden Araçlar – İnternet Seçeneklerine tıklayınız.

İçerik –

Sertifikalar –

A Karneli veya Firma Temsilcisinin üzerine tıklayıp.
“Görüntüle” butonuna tıklayınız. (Görüntüle butonu yoksa isme çift tıklayabilirsiniz.)

Ayrıntılar –

Seri No –

Mouse (Fare) sol butonuna basılı tutarak alandaki numaraları seçiniz – (Başında ve Sonunda boşluk bırakmayınız.)
Klavyeden “Ctrl+C” ile kopyalayınız.
E imza seri no alanına tıklayıp.
Klavyeden “Ctrl + V” ile yapıştırınız.

3- E İMZA PROGRAMINDA ŞİFRE DEĞİŞTİRME
Seri no tanıtma işleminde şifreniz değiştirmediyseniz bu adımı yapmanıza gerek yoktur.

Bilgisayarınızın Masa üstünde yer alan Tcgb ikonuna çift tıklayınız.
Şifrenizi giriniz.
Beyannamenizi seçip

E İMZA butonuna tıklayınız.
A Karneli veya Firma Temsilcisini seçtikten sonra
Sol üst köşede bulunan “Düzen” butonuna tıklayınız.

“Şifre (MD5) Temizle” butonuna tıklayınız.

“Md5 şifre boşaltıldı” mesajına “Tamam” butonuna tıklayınız.

Referans seçip “Tarife” seçiniz. “Gönder” butonuna tıklayınız.

Yeni şifreyi giriniz.
(Gümrükte Tc Kimlik No altına girilen 8 haneli şifre girilecektir.)
(E İmza pin kodunu bu ekranda girmeyiniz. )

4- ÖZEL SORU ve CEVAP DEĞİŞTİRME
Özel sorunuzu unuttuğunuz durumlarda bu işlemi yapınız.
“Özel Soru cevap değiştirme” seçiniz. “Devam” butonuna tıklayınız.

Tc kimlik no ve şifrenizi giriniz. “Devam” butonuna tıklayınız.

Anne kızlık soyadı’ nı giriniz. “Devam” butonuna tıklayınız.

Yeni soru ve cevap belirleyiniz. “Devam” butonuna tıklayınız.
(Girilen bilgileri mutlaka not alınız.)

“Ana Ekran” butonuna tıklayınız.
(Şifre değiştirme işlemini tekrarlayınız.)