SIK SORULAN SORULAR
Başlıklara tıklayarak detayları görebilirsiniz.
Birden fazla Alıcı veya Gönderici firma ekleyebilir miyim? #DetaylıBeyan
BİRDEN FAZLA ALICI VEYA GÖNDERİCİ FİRMA EKLEYEBİLİR MİYİM?
Beyanname yazma sırasında Alıcı veya Gönderici girildikten sonra Bağlantı – Alıcılar veya Göndericiler üzerine tıklayarak diğer firmaların girişini yapabilirsiniz.
Dökümde çıkması için Ana ekranda açıklamalar alanına Alıcı/Gönderici Firma bilgisini yazabilirsiniz.
Excell’den veri alabilirmiyim? #DetaylıBeyan
EXCELL’DEN VERİ ALABİLİRMİYİM?
Kalem listesi ekranından veri çekebilirsiniz.
Kur Girilmemiş uyarısı #DetaylıBeyan
KUR GİRİLMEMİŞ UYARISI
Saat 15:30’dan sonra programa girdiğinizde kur alabilmek için aşağıdaki işlemleri yapmanız gerekmektedir.
Kur Giriş Butonuna tıklayınız.
Giriş Butonuna tıklayınız.
Bitiş Tarihi alanının sağ tarafında yer alan TCMB butonuna tıklayınız.
Kurlar ekranda listelendikten sonra ONAY butonuna tıklayınız.
İhracat Faturasından giriş yaparak beyannameye aktarabilir miyim? #Detaylı Beyan
İHRACAT FATURASINDAN GİRİŞ YAPARAK BEYANNAMEYE AKTARABİLİR MİYİM?
Ön İhracat Modülünü almanız durumunda
Fatura girişi yapılabilir ve ATR, Eur1, Menşe, FormA belgelerinin dökümünü alabilir. Tek tuş ile Beyannameye aktarım yapabilirsiniz.
Kısayollar #DetaylıBeyan
KISAYOLLAR
F1 = Arama (Bulunduğunuz alanda F1 tuşuna tıkladığınızda gerekli arama ekranı gelmektedir.)
F3 = Yeni Kayıt (İşlem – Yeni Kayıt)
F4 = Düzeltme (İşlem – Düzelt)
F5 = Yenileme
F6 = Tasdik (Bağlantı – Tasdik)
F7 = Tcgb No Düzelt ve Vergi ve Belge Bilgileri (Ana Ekranda iken TCGB No Düzelt) – (Kalem ekranında iken Bağlantı – Kalem – Ekler – Vergi ve Belge Bilgileri)
F8 = Kalem Listesi
F9 = Onay
F10 = Özet Beyan
F11 = Kalem ve Kalem Listesi (Bağlantı – Kalem) – (Bağlantı – Kalem – İşlem – Kalem Listesi)
Ctrl + A = Açmalar (Bağlantı – Kalem – Ekler – TCGB Açmalar)
Ctrl + B = Birlik ve Tamamlayıcı Bilgi (E Birlik Programı) – (Bağlantı – Kalem – Ekler – Tamamlayıcı Bilgi)
Ctrl + D = Döküm
Ctrl + E = DIIB Takip
Ctrl + H = Antrepo Düşüm
Ctrl + I = İmalatçılar (Bağlantı – Kalem – İmalatçılar)
Ctrl + K = Firma Tanımlama
Ctrl + M = Mesajlar
Ctrl + O = Ön İhracat (Modül)
Ctrl + P = E Birlik No Düzenleme
Ctrl + R = Rejim Değiştir
Beyanname Formunun üst ve sol ayarlarını nasıl sabitlerim? #DetaylıBeyan
BEYANNAME FORMUNUN ÜST VE SOL AYARLARINI NASIL SABİTLERİM?
Beyanname seçimi yapıldıktan sonra Döküm butonuna tıklayınız.
Gelen ekranda öncelikle döküm alınacak yazıcıyı seçiniz
Üst ve Sol ayarlar için mm (milimetre) olarak giriş yapınız. (1 cm = 10 mm)
Döküm ekranından çıkınız. Tekrar giriş yaptığınızda ayarlar sabit olarak ekranda kalacaktır.
Güncel atıldığı zaman nasıl haberdar olacağım? #Güncel
GÜNCEL BİLGİLENDİRME
Güncel hazırlandıktan sonra e mail veya WhatsApp üzerinden bilgi verilmektedir.
(Mail adresinizi iletmeniz durumunda sonraki güncellemelerde mail gönderilecektir.)
Ön Muhasebe programında hangi işlemleri yapabilirim? #ÖnMuhasebe
ÖN MUHASEBE PROGRAMINDA HANGİ İŞLEMLERİ YAPABİLİRİM?
Fatura, Dekont, Firma Cari ve Genel Cari işlemlerini yapabilirsiniz.
x. kalemdeki - 0000 - belgesinin doğrulama kodu geçersiz. #WebHata
X. KALEMDEKİ – 0000 – BELGESİNİN DOĞRULAMA KODU GEÇERSİZ
Bağlantı – Kalem – Ekler – Vergi ve Belge Bilgileri alanında girilen belge numarasında V/Y ve S kullanılabilmektedir.
(birden fazla karakter veya boşluk bırakmadığınızı kontrol ediniz.)
x. kalemdeki konteyner bilgisine gerek yoktur. #WebHata
X. KALEMDEKİ KONTEYNER BİLGİSİNE GEREK YOKTUR
Ana Ekrandaki konteyner seçimini tıklayınız.
Aynı belgeyi aynı referans/tarih ile birden çok gönderemezsiniz. #WebHata
AYNI BELGEYİ AYNI REFERANS/TARİH İLE BİRDEN ÇOK GÖNDEREMEZSİNİZ.
Bağlantı – Kalem – Ekler – Vergi ve Belge Bilgileri alanında aynı kodla girilmiş olan belgeleri kontrol ediniz.
Bilinmeyen bir hata oluştu. Lütfen çağrı merkezimize çağrı bırakınız. #WebHata
BİLİNMEYEN HATA OLUŞTU. LÜTFEN ÇAĞRI MERKEZİMİZE ÇAĞRI BIRAKINIZ
Beyannameyi tekrar Tarife amaçlı gönderiniz.
Gelen cevapta “Web Hata’da” Hata yok ise Bağlantı – Kalem -Mesajlar butonuna tıklayınız. (Tüm Kalemler)
Sorular cevaplandıktan sonra Tescil amaçlı gönderim yapabilirsiniz.
na ekranda Konteyner seçimi yapılıp Kalem ekranında konteyner bilgileri girilmemiş ise hata alınmaktadır.
(Örn: 5 kalemli bir beyannamede 3. kalemde girilmemiş ise)
Bu gümrük idaresinde böyle bir taşıma şekli kullanılamaz. #WebHata
BU GÜMRÜK İDARESİNDE BÖYLE BİR TAŞIMA ŞEKLİ KULLANILAMAZ
29. Giriş / Çıkış Gümrüğüne göre tekrar kontrol ediniz.
Örn: 29. Alan: 341200 – Erenköy Güm. Müd. ise Sın. Taşıma Şeklinde 30 ve 31 dışında seçim yapılamaz.
Örn: 29. Alan: 340300 – AHL Güm. Müd. ise Sın. Taşıma Şeklinde 40 dışında seçim yapılamaz.
Sertifika OCSP veya CRL kontrolüne göre geçersiz. #e-imza
SERTİFİKA OCSP VEYA CRL KONTROLÜNE GÖRE GEÇERSİZ.
Turk Trust, e Güven ve e Tuğra marka e İmza kartınızın web sunucusunda yaşadığı sorun nedeniyle hata alınmaktadır.
(Hata tüm e imza firmalarına ait değildir.)
(Örn: sadece bir e İmza firmasında hata alınabilir. Diğer e İmza firmalarında hata vermeyebilir.)
(5 – 10 dk ara ile dosyalarınızı gönderebilirsiniz.)
Dosya gönderimi yaptıktan sonra cevap gelmesi için Güncelle butonuna tıklıyorum? #e-imza
DOSYA GÖNDERİMİ YAPTIKTAN SONRA CEVAP GELMESİ İÇİN GÜNCELLE BUTONUNA TIKLIYORUM?
Güncelleme butonu sadece gönderdiğiniz dosyaların sıralamasını en son gönderilen en üstte göstermeye yaramaktadır.
(Cevap Kontrol butonu gibi çalışmamaktadır.)
Tarife veya Tescil amaçlı dosya gönderdim cevap gelmedi, tekrar gönderebilir miyim? #e-imza
TARİFE VEYA TESCİL AMAÇLI DOSYA GÖNDERDİM CEVAP GELMEDİ, TEKRAR GÖNDEREBİLİR MİYİM?
Tekrar gönderme işlemi yanlıştır. (EDI sisteminden kalma bir alışkanlıktır.)
Örn: I16-1 no’ lu dosyayı gönderdiğimizde guid (karmaşık rakamlardan oluşan) numarası almaktadır. I16-1 no’ lu dosyayı gelmediği için tekrar gönderdiğinizde aynı guid numarasını almaktasınız.
Dosyalarınızı sadece bir kere gönderin. Hata verirse Örn: Konşimento no hatalı, İmalatçı blokeli, vb. hata aldıktan sonra tekrar gönderebilirsiniz.
Tarife veya Tescil amaçlı gönderdim. Toplam ne kadar süre beklemem gerekiyor? #e-imza
TARİFE VEYA TESCİL AMAÇLI GÖNDERDİM.
TOPLAM NE KADAR SÜRE BEKLEMEM GEREKİYOR?
Tarife veya Tescil amaçlı gönderim yapıldıktan sonra 30 dk içinde sistem yanıt vermek zorundadır. Tarife gönderiminde 30 dk sonra yanıt gelmez ise tekrar gönderim yapılabilir.
Tescil gönderiminde 30 dk sonra yanıt gelmez ise Tescil olup olmadığı Düzen – Sorgulama ekranından kontrol edilmesi gerekmektedir.
e imza - Durum kısmı boş görünmektedir. #e-imza
E İMZA – DURUM KISMI BOŞ GÖRÜNMEKTEDİR.
Tescil Sorgulama işlemi. #e-imza
TESCİL SORGULAMA (e İmza)
E imza’dan göndermiş olduğunuz Tescil dosyasının cevabı gelmediği durumda aşağıdaki işlemleri yapabilirsiniz.
E imza butonuna tıklayınız.
Düzen – Sorgulama Butonuna tıklayınız.
3 – Sorgulama butonuna tıklayınız.
4 – Durum = 1, Tip =2 ise fare “mouse” ile satır üzerine bir kere tıklayıp. Sağ tuş tıklayınız.
5- Açılır listeden “Sonuç Göster XML” tıklayınız.
6- Tescil Tarihi ve Beyanname No ekranda görünüyorsa (7- “Sonuç Aktar XML” butonuna tıklayınız.)
(Hata mesajı görünüyorsa diğer satır üzerinde “Sonuç Göster XML” tıklayınız.)
7- Satır üzerinde sağ tuş tıklayıp “Sonucu Aktar XML” tıklayınız.
Sorgulama ekranını kapatınız.
8 – E imza ekranında Satır açıldığı göreceksiniz ve cevabın gelmesini bekleyiniz.
9- Durum Kısmının boş olmaması gerekiyor.
10- “[TESCİL] Cevap Geldi” Bilgi mesajından sonra TESCİL gelmiştir.
Seri No Tanıtma işlemi. #e-imza
E İMZA SERİ NO TANITMA
https://ticaret.gov.tr/ web adresine giriş yapınız.
sağ üst köşede yer alan e Hizmetler – e İşlemler
e İşlemler ara başlığına “Merkez” yazınız.
“Merkezi Bilge Şifre Değiştirme Program” linkine tıklayınız.
(Şifre Değiştirme linkine tıklayınız.)
“Şifre Değiştirme” tıklayıp. “Devam” butonuna tıklayınız.
Tc Kimlik No ve Gümrükte Kullandığınız 8 haneli şifrenizi giriniz. “Devam” butonuna tıklayınız.
Anne Kızlık Soyadı, Email, Gsm No, Tel No bilgilerini doldurup. “Devam” butonuna tıklayınız.
Şifrenizi değiştirirseniz. (Bknz: e imza Program üzerinde şifre değiştirme)
Özel soru ve Cevap bilgilerini doldurduktan sonra mutlaka not alınız.
Özel Cevap Hatalı uyarısı alırsanız. (Bknz: Özel soru cevap değiştirme)
E imza Seri No Bulma (Bknz: 2.1- TÜRKTRUST (PALMA) (Bknz: 2.2- E GÜVEN veya E TUĞRA (İNTERNET EXPLORER)
“Ana Ekran” butonuna tıklayınız.
Seri No Bulma İşlemi (TürkTrust) #e-imza
E İMZA SERİ NO BULMA – TÜRKTRUST (PALMA)
Bilgisayarınızın Masa üstünde yer alan Palma ikonuna çift tıklayınız.
Uyarı Mesajına “HAYIR” tıklayınız.
Uyarı Mesajına “TAMAM” tıklayınız.
“Lütfen Kart Okuyucu Seçiniz :” (Listeden gerekli seçimi yapınız.)
Kart Bilgileri butonuna tıklayınız.
“Seçili Kart Okuyucu” başında yer alan artı butonuna tıklayınız.
“ACS ACR…” başında yer alan artı butonuna tıklayınız.
“Sertifika” üzerine tıklayınız.
“Sertifika Göster” butonuna tıklayınız.
Ayrıntılar –
Seri No –
Mouse (Fare) sol butonuna basılı tutarak alandaki numaraları seçiniz – (Başında ve Sonunda boşluk bırakmayınız.)
Klavyeden “Ctrl+C” ile kopyalayınız.
E imza seri no alanına tıklayıp.
Klavyeden “Ctrl + V” ile yapıştırınız.
Seri No Bulma İşlemi (e Güven, e Tuğra) #e-imza
E İMZA SERİ NO BULMA – E GÜVEN, E TUĞRA
Denetim Masasına giriş yapınız.
İnternet Seçeneklerine tıklayınız.
İçerik –
Sertifikalar –
A Karneli veya Firma Temsilcisinin üzerine tıklayıp.
“Görüntüle” butonuna tıklayınız. (Görüntüle butonu yoksa isme çift tıklayabilirsiniz.)
Ayrıntılar –
Seri No –
Mouse (Fare) sol butonuna basılı tutarak alandaki numaraları seçiniz – (Başında ve Sonunda boşluk bırakmayınız.)
Klavyeden “Ctrl+C” ile kopyalayınız.
E imza seri no alanına tıklayıp.
Klavyeden “Ctrl + V” ile yapıştırınız.
Program üzerinde şifre değiştirme işlemi #e-imza
E İMZA PROGRAM ÜZERİNDE ŞİFRE DEĞİŞTİRME
(Seri no tanıtma işleminde şifreniz değiştirmediyseniz bu adımı yapmanıza gerek yoktur.)
Bilgisayarınızın Masa üstünde yer alan Tcgb ikonuna çift tıklayınız.
Şifrenizi giriniz.
Beyannamenizi seçip
E İMZA butonuna tıklayınız.
A Karneli veya Firma Temsilcisini seçtikten sonra
Sol üst köşede bulunan “Düzen” butonuna tıklayınız.
“Şifre (MD5) Temizle” butonuna tıklayınız.
“Md5 şifre boşaltıldı” mesajına “Tamam” butonuna tıklayınız.
Referans seçip “Tarife” seçiniz. “Gönder” butonuna tıklayınız.
Yeni şifreyi giriniz.
(Gümrükte Tc Kimlik No altına girilen 8 haneli şifre girilecektir.)
(E İmza pin kodunu bu ekranda girmeyiniz. )
Özel soru ve cevap değiştirme işlemi #e-imza
ÖZEL SORU ve CEVAP DEĞİŞTİRME
(Özel sorunuzu unuttuğunuz durumlarda bu işlemi yapınız.)
“Özel Soru cevap değiştirme” seçiniz. “Devam” butonuna tıklayınız.
Tc kimlik no ve şifrenizi giriniz. “Devam” butonuna tıklayınız.
Anne kızlık soyadı’ nı giriniz. “Devam” butonuna tıklayınız.
Yeni soru ve cevap belirleyiniz. “Devam” butonuna tıklayınız.
(Girilen bilgileri mutlaka not alınız.)
“Ana Ekran” butonuna tıklayınız.
(Şifre değiştirme işlemini tekrarlayınız.)
Özet beyan programında hangi rejimler mevcuttur? #ÖzetBeyan
ÖZET BEYAN PROGRAMINDA HANGİ REJİMLER MEVCUTTUR?
DENİTH, DENİHR, TIRİTH, TIRİHR, Varış Bildirim, Çıkış Bildirim ve diğer tüm rejimler mevcuttur.
Java Kurulum İşlemi #Java
JAVA KURULUM İŞLEMİ
Java yükleme ve ayar işlemlerini yapabilmek için aşağıda yer alan görselleri takip edebilirsiniz.
Web Tarayıcını açınız.
1- Google arama çubuğuna Java yazıp, klavyeden ENTER butonuna tıklayınız.
2- Java linkine tıklayınız.
Kamu SM - Mali Mühür yükleme işlemi #Java
KAMU SM – MALİ MÜHÜR YÜKLEME İŞLEMİ

Masaüstünde yer alan web tarayıcınızı açınız.
1- Arama alanına “Kamu SM” yazıp, ARAMA butonuna tıklayınız.
2- “Kamu SM” linkine tıklayınız.

4- İşletimi sistemi açılır listesine tıklayınız.
5- “Windows” seçiniz.
6- İşletimi sistemi versiyonu açılır listesine tıklayınız.
7- İşletim sisteminizi giriniz. (Not: İşletim sistemi ve tipi bilgisini bilmiyorsanız aşağıda nasıl bulacağınızı tarif edilmektedir.)
8- İşletimi sistemi tipi açılır listesine tıklayınız.
9- 32 bit veya 64 bit seçiminizi yapınız.
Not: java versiyonu 64 bit yüklenmişse mali mühür uygulamasına ait sürücü için İşletim sistemi tipi aynı seçilmesi gerekmektedir.

10- Adım 2: Kart okuyucu başlığı altında yer alan kartı seçiniz.
(Not: Mali mühür üzerinde Kart Tipi yazmaktadır.)
11- Kart tipiniz “ATR 19 USB” ise üzerine tıklayıp.
12- Sürücüleri Göster butonuna tıklayınız.

13- Akıllı kart sürücüsü başlığı altında yer alan Sürücü indir butonuna tıklayınız.
14- Kart Tipinize göre Kart Okuyucu sürücüsü yüklenmesi gerekebilir.
Not: Yükleme gerekmiyorsa indirme işlemi yapılamıyor.

İndirilenler klasörüne giriş yapınız.
15- Akia_windows-x64_6_5_4_exe uygulaması üzerinde sağ tuş tıklayınız.
16- WinRAR butonuna tıklayınız.
17- Klasöre ayıkla “Akia_windows-x64_6_5_4_exe” butonuna tıklayınız.

30- Üst alanda yer alan menüden Kart seçimini yapınız.
31- Giriş yap butonuna tıklayınız.
PİN kodunuzu girip, Giriş butonuna tıklayınız.
Giriş başarılıysa PİN kodunuz doğru ve çalışıyor.
Not: Sadece Bir (1) e imza veya Mali Mühür kartı takılı olması işlem açısından doğru sonuç verecektir.
İŞLETİM SİSTEMİ VERSİYONU ve TİPİ BULMA
YKTS - Yükümlü Kayıt ve Takip Sistemi Edge tarayıcı ayarı #Java
YKTS – YÜKÜMLÜ KAYIT ve TAKİP SİSTEMİ
EDGE TARAYICI AYARI
Masaüstünde yer alan Edge tarayıcınızı açınız.
Arama alanına “ticaret.gov.tr” yazıp, ARAMA butonuna tıklayınız.
“Ticaret.gov.tr” linkine tıklayınız. Ticaret.gov.tr

2- Sağ üst köşede yer alan e hizmetler linkine tıklayınız.
3- e işlemler linkine tıklayınız.